Kimi Räikkönen
Kimi Räikkönen
A legjobb pilóta

 
Kimi aláírása

 
 
 
Nemzeti lobogónk:)
 
A legjobb csapat
 
Team McLaren Mercedes
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 
 
Látógatók
Indulás: 2006-04-28
 
TRY.HU számláló

TRY.HU

 
Kimis óra és naptár

 
Üzenőfal

Regizzetek, szavazzatok, írjatok a vendégkönyvbe és csetre,nézzetek jól körül:) és gyertek máskor is:)

 
Button és link

Need for Speed

(kivételes esetek)

 
 
Ch@t
Akik hirdetni akarnak azok meg tehetik a 'REKLÁMOZZ ITT'-be!És létszíves ne írkáljátok a nevembe már nagyon unalmas!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
 
Gumik

 
FIA
 
Köszi:)

 
Akinek nem tetszik ...
 
Rádiók
Szuper Rádiók!
 
Jobb klikk és kijelölésgátló
 
Kurzor
 
Link-effekt
 
Jobb klikk
 
Kurzorkövető
 
Csúszkaszínesítő
 
McLaren-Mercedes MP4/21

Technikai ismertető: McLaren-Mercedes MP4/21

2006. január 23-a, Circuit de Catalunya: a mai napon gördült pályára először a McLaren-Mercedes alakulat 2006-os évre tervezett versenyautója, amely az előző években már megszokott elnevezési metodikához igazodva az MP4-21-es elnevezést kapta.

A barcelonai versenypályán a csapat hivatalos tesztpilótájának, Pedro de la Rosának jutott az a fajta megtiszteltetés, hogy ő tehette meg az első köröket a vadonat új négykerekűvel, amelyre egészen pontosan helyi idő szerint 9:15-kor került sor. Természetesen a csapat pilótái sem lesznek kirekesztve a narancssárga gépcsoda vezetői üléséből, hiszen Juan Pablo Montoya január 24-én, míg Kimi Räikkönen január 26-án veheti majd kezébe a volánt. Mindketten két-két napig élvezhetik majd az újdonság varázsát, amelyről feltehetően minél jobb véleménnyel lesznek majd a tesztet követően.
Mindezek mellett a csapat természetesen tovább fogja folytatni az átalakított MP4-20-as autó tesztelését is, hiszen De la Rosával és Gary Paffettel még dolgozniuk kell a Michelin abroncsok mellett más aerodinamikai elemek továbbfejlesztésén is.

De visszatérve a ma napon pályára küldött MP4-21-es konstrukcióhoz, a spanyol versenyzőnek a következők voltak az első benyomásai: „Nagyon boldog vagyok, hogy én ülhettem be az MP4-21-es kormánykereke mögé.” – nyilatkozta boldogan De la Rosa. „Nagyon jó érzés volt megtenni az első köröket, de természetesen még túlságosan korai lenne azt mondani, hogy minden egyes porcikáját ki tudtam ismerni ennyi idő alatt. Ehhez nyilvánvalóan sokkal több kört kell még megtenni. Hozzávetőlegesen még 20 napot fogunk pályán tölteni teszteléssel, és a mai nap tulajdonképpen egy összerázó tesztnek mondható, ahol az MP4-21-es autóban már a Mercedes-Benz FO 108S V8-as motorja volt beszerelve. Az első néhány kör megtétele alatt sikerült azonban néhány tesztet is elvégezni a különböző rendszerekkel kapcsolatban.” – magyarázta a spanyol versenyző.

„A McLaren Mercedes alakulat tisztában van azzal, hogy mekkora kihívás előtt állunk ebben az évben, és a mai napon egy igen nagy előrelépést sikerült tennünk a 2006-os szezonra való felkészülésünkhöz.” – nyilatkozat Martin Whitmarsh, a McLaren Mercedes vezető embere. „A csapaton belül mindenki hisz abban, hogy az új autó igen is versenyképes lesz, és valóban meg fog majd térülni az a hatalmas befektetett munka, amelyet az MP4-21-es versenyautó kifejlesztéséhez vettünk igénybe. Az előttünk álló néhány hétben az lesz a legfontosabb feladatunk, hogy tulajdonképpen végleges formába öntsük az új konstrukciót. Ez pedig azt jelenti, hogy mindenkinek nagyon keményen kell majd dolgoznia ennek érdekében, és a technikai csapatainkkal együtt minél jobban fel kell majd készítenünk az autót a szezonnyitó bahreini futamra.” – tette hozzá Whitmarsh.

Az új autó fejlesztése során tulajdonképpen a legfőbb irányelvet a 2006-os évben bevezetett új szabályrendszeren belül a V10-es motorról a V8-as változatra történő átállás jelentett. Az MP4-21-es konstrukció fejlesztését már 2004 augusztusában elkezdte a McLaren, amikor már tudni lehetett, hogy hamarosan a V8-as, 2.4 literes erőforrások lesznek jelen a Forma 1 színpadán. 2005. szeptember 13-án Silverstone-ban már próbára is tették a Mercedes-Benz FO 108S V8-as motort.


Az új erőforrás kifejlesztésénél különböző szempontokat igyekeztek szem előtt tartani a szakemberek:

- 90 fokban elhelyezett hengerek
- Maximum két beömlő- és két kipufogó szelep
- A motor minimális súlya 95 kg
- A hengerfurat maximális mérete 98 mm
- A motor megfelelő tömegközéppontjának meghatározása
- A motor minden egyes alkotóeleméhez precíz ötvözetre van szükség


„Egy új Forma 1-es versenyautó bevezetése tulajdonképpen nagyon hasonló kihívások elé állítja a csapatokat minden évben, de talán az idei szezonban olyan változások előtt áll a királykategória, amelyre nem sűrűn van példa.” – nyilatkozta a Mercedes-Benz Motorsport alelnöke, Norbert Haug. „Az új szabályok mindenkitől 2.4 literes V8-as motorok használatát kérik. Ez a módosítás pedig természetesen maga után vonja többek között az aerodinamikai változtatásokat is. A motorteljesítmény részéről bekövetkezett veszteséget aerodinamikai oldalról valamilyen szinten kompenzálni kell, és itt próbáltuk a leszorító erő növelésével segíteni a dolgot. Ez pedig egy igen komplex feladat elé állított bennünket, és minél hamarabb meg kellett találnunk a helyes irányt a fejlesztéseink sikeressége érdekében. Nagyon elégedettek vagyunk az MP4-21-es versenyautóval, amelynek a mai bemutatkozása jól sikerült. A teszten begyűjtött első adatok arra engednek következtetni, hogy jó alapokat sikerült megteremtenünk az autó további fejlesztésének lépéseihez. Az új motorunk hozzávetőlegesen 6.500 km-t teljesített már. A továbbiakban a legnagyobb feladatunk a versenyautó minél alaposabb felkészítése lesz Bahreinre. Hat újabb teszten veszünk majd részt 20 nap alatt, és igyekezni fogunk az elmúlt évek fejlődési irányvonalát követni.” – bizakodott Haug.

2004 októberében egy tervező gárda nekilátott az új erőforrás kifejlesztésének, és ezt olyan szellemben kellett megtegyék, hogy az teljes egészében megfeleljen az új előírásoknak. A hűtési rendszer átdolgozása mellett fontos szempont volt a mérnököknek az üzemanyag-ellátó- és a levegő rendszer átdolgozása is.

„A Mercedes-Benz V8-as motorjának kifejlesztése Brixworthban és Stuttgartban kezdődött.” – tette hozzá Martin Whitmarsh.

Az új motor fejlesztése mellett természetesen az aerodinamikára is elég korán igyekeztek odafigyelni, és az erre irányuló projektet már 2005 első felében elindították. Az áprilisban elkezdődött munkálatoknak pedig október végén, november elején már kézzel fogható eredményei voltak. Nem kis feladatot jelentett a mérnökök számára az a terület sem, hogy egy kisebb motort milyen módon csomagoljanak be, vagyis milyen technikai megoldással valósuljon meg annak beépítése. Az úgynevezett referencia lemez előtti terelőfalat 50 mm-rel meg kellett emelni, amely már érintette az MP4-21-es aerodinamikai jellemzőit is, és természetesen a McLaren Mercedes tervezőcsapatának ezt sem lehetett figyelmen kívül hagynia.

2005 áprilisában és az azt követő hónapokban a versenyautó erőátviteli részeinek átdolgozása, illetve annak megoldásai is már láthatóak voltak a mérnökök tervezőasztalain. Szeptemberben megkezdődtek az első gyártási munkák is, és alig egy hónap elteltével már az alváz elkészítését is megkezdték.

Az új autó elkészítésénél nem lehetett azt sem figyelmen kívül hagyni, hogy az ütközési teszten a hátsó részeket érintő terhelés nagysága 50%-kal megnövekedett, vagyis ennyivel nagyobb igénybevételnek kell ellenállnia az alkalmazott anyagoknak és elemeknek. Az FIA által elvégzett első töréstesztet 2005 decemberében végezték el az MP4-21-es konstrukcióval.

A sportszabályzatot érintő újítások miatt a 2006-os szezonban megváltozik majd az időmérők rendje, és ismételten engedélyezték a kerékcserét a boxkiállások alkalmával. Ennek szellemében a McLaren istálló decemberben és januárban igyekezett minél többet tesztelni a Michelin abroncsokat. Az elmúlt év végére pedig már több mint 6.000 km-t teszteltek a Mercedes-Benz V8-as motorjával.

„Első ránézésre az MP4-21-es versenyautó külsőleg nagyon hasonlít az előző évben használt MP4-20-as modellhez.” – nyilatkozta Jonathan Neale, a McLaren Racing ügyvezető igazgatója. „A versenyautó hátsó része, és az orrész - amely alacsonyabbra lett építve - ennek ellenére eltérő a korábbi változattól, és mindezek mellett számos aerodinamikai elem, mint például a deflektor is új formát öltött. A V8-as motor egy teljesen új hűtési rendszert kapott, amely kisebb levegőbeömlő nyílásokat tartalmaz a versenyautó karosszériáján. Az autón tehát jó néhány aerodinamikai változtatást is fel lehet fedezni, amely egyértelműen mutatja a fejlesztőgárda elmúlt 16 hónapban végzett fáradtságos munkáját. A McLaren Racingnél egy 135 mérnökből álló gárda dolgozott a fejlesztéseken. Az erőfeszítések eredményeképpen pedig a mai napra végleg megérkezett az MP4-21-es versenyautó, amelynek a megbízhatósági tesztjei következnek hamarosan. Hozzávetőlegesen 11.500 komponensből áll össze az új autó, amely 90%-ban megújult az MP4-20-as változathoz képest.” – magyarázta Neale.

Az MP4-21-es tervezésének fázisai:

A motorfejlesztéssel kapcsolatos első megbeszélés: 2004. augusztus
Az új motor első specifikációjának összeállítása: 2004. október
A forma megtervezésének első lépései: 2005. április
A tervezésekkel kapcsolatos első megbeszélés: 2005. április
A sebességváltó szimulációja: 2005. április közepe
Az új autó első specifikációjának összeállítása: 2005. május
A sebességváltó kialakításának első változata: 2005. május
A V8-as motor első tesztje: 2005. június
Tesztek a szélcsatornában: 2005. július eleje
A sebességváltó első rajzai: 2005. július
A végső méretek meghatározása: 2005. augusztus
A V8-as első pályatesztje: 2005. szeptember
A sebességváltó gyártásának kezdete: 2005. szeptember
A karosszéria gyártásának kezdete: 2005. október
Az autó modelljének elkészítése: 2005. november
Az első motor elkészítése: 2005. november
A végső motor elkészítése: 2005. december
Az első karosszéria elkészítése: 2005. december
A karosszéria első tesztelése az FIA által: 2005. december
Az első versenyautó megépítésének kezdete: 2005. december
Az első versenyautó elkészítésének időpontja: 2006. január
Az MP4-21-es első pályatesztje: 2006. január 23
Az autó megérkezik az első futam helyszínére: 2006. március 3


Az MP4-21-es technikai paraméterei:

Karosszéria: Méhsejt szerkezetű, préselt szénszálas anyagból készült rétegekből áll, amely első és hátsó ütközési zónát, valamint üzemanyag-tartályt is tartalmaz.

Első kerékfelfüggesztés: Szénszálas anyagból készült, háromszög alakú, kettős keresztlengőkart, keresztrudat és tolórudat tartalmaz.

Hátsó kerékfelfüggesztés: Szénszálas anyagból készült, háromszög alakú, kettős keresztlengőkart, keresztrudat és tolórudat tartalmaz.

Lengéscsillapító: McLaren fejlesztésű

Elektronika: A McLaren által kifejlesztett elektronikai rendszer, amelynek segítségével gyűjtik össze a motorra és a versenyautóra jellemző legfontosabb paramétereket. Feszültség-szabályzó, szenzorok, adatelemző- és telemetriai rendszerek együttese.

Gumi: Michelin

Rádiók: Kenwood

Kerekek: Enkei

Energiaforrás: GS Yuasa Corporation

Kormányzás: A McLaren által kifejlesztett

Sebességváltó: 7 fokozat előre és 1 hátramenet

Félautomata: Igen

Hajtótengelyek: McLaren

Kuplung: Kézi működtetésű


A motor technikai paraméterei

Tipus: Mercedes-Benz FO 108S

Hengerek száma: 8

Üzemanyag: Mobil ólommentes

Adalékanyagok: Mobil 1

Súly: 95 kg

forrás: www.kimirajongokklubbja.gportal.hu

 
Az oldal logója
 
F1 hivatalos logó

 
Hány napja nyilt meg a honlap?
 
Boldog névnapot!
 
F1-eseknek sztem igen:)katt a szövegre
Beállítás Kezdőlapnak!
 
 
 
 
 
 
 
F1-es kocsik
 
McLaren
 
 
 
 

Webber  és Kimi (Imola 2006)

The Champion

Kimi’s birthday

Kimi balszerencséi 7 és fél percben

Kimi katonáskodik+edz

Kimi és az autó

Kimi helyben hagyja Fisichellát

F*cking Räikkönen

Kimi & Montoya

Svájcban

Képekben

Monacóban

Cirkuszban

Kimi és Ajax

Kimi

Az olimpián

2001-2004

Nescafé reklám

Kimi Räikkönen

 
 

Pilóta Pont
1. F. Alonso 100
2. M. Schumacher 90
3. F. Massa 52
4. K. Rikkönen 49
5. G. Fisichella 49
6. J. Button 31
7. J.P. Montoya 26
8. R. Barrichello 21
9. N. Heidfeld 19
10. R. Schumacher 16
11. D. Coulthard 14
12. J. Trulli 10
13. P. de la Rosa 10
14. J. Villeneuve 7
15. M. Webber 4
16. N. Rosberg 2
17. C. Klien 2
18. V. Liuzzi 1
19. C. Albers 0
20. T. Monteiro 0
21. S. Speed 0
22. T. Sato 0
23. Y. Ide 0
24. S. Yamamoto 0
25. F. Montagny 0
26. R. Kubica 0

 

Csapatok Pont
1. Renault 149
2. Ferrari 142
3. McLaren 85
4. Honda 52
5. Toyota 26
6. BMW Sauber 20
7. Red Bull 26
8. Williams 10
9. Toro Rosso 1
10. Super Aguri-Honda 0
11. Midland 0

 
Ajánló

 
Infó

TÖRÖK GP:

augusztus 26-án(szombat):

 12:45-kor időmérő edzés

augusztus 27-én(vasárnap):

 13:30-kor futam

 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal